Google PageRank Update in 2014. Previziuni 2014, algoritm de calcul.
Google Pagerank este cel mai important parametru pentru un webmaster sau un blogger, in ideea de a obtine o mai buna plasare pentru site-ul/blogg-ul in paginile motorului de cautare, Google, actualizeaza, de obicei, algoritmul PageRank la fiecare 3-4 luni intr-un an.
Insa ultima actualizare, cea de pe 6 Decembrie 2013, a avut o perioada de 10 luni de la cea anterioara. Desi in anii dinainte, Google si-a actualizat PageRankul de mai multe ori ori, in 2013 acesta a facut-o doar de 2 ori. Bloggeri si Webmasterii si-au tinut respiratia atunci cand Matt Cutts (Head of search spam) a anuntat in Ocotmbrie 2013 ca Google intentioneaza sa scoata acest algoritm al PageRank-ului.
Intrebat cand va avea loc urmatorul update inainte de 2014, el a spus pe Twitter: „As fi foarte surprins daca s-ar intampla asta„. Ulterior aparand zvonuri cum ca Google a eliminat acest program.
Cu toate acestea, in data de 6 Decembrie, am avut cu totii o supriza placuta, cand Google si-a actualizat algoritmul de rank al unei pagini (PageRank).
Iata care au fost atualizarile anterioare ale PageRank-ului:
Google PageRank (PR) Update in 2013
- 6 Decembrie 2013
- 4 Februarie 2013
Google PageRank (PR) Update in 2012
- 7 Noiembrie 2012
- 2 August 2012
- 2 Mai 2012
- 7 Februarie 2012
Google PageRank (PR) Update in 2011
- 28 Noiembrie 2011
- 27 Iunie 2011
- 20 Ianuarie 2011
Google PageRank (PR) Update in 2010
- 3 Aprilie 2010
Google PageRank (PR) Update in 2009
- 30 Decembrie 2009
- 30 Octombrie 2009
- 25 Iunie 2009
- 27 Mai 2009
- 1 Aprilie 2009
Google PageRank (PR) Update 2008
- 31 Decembrie 2008
- 26 Septembrie 2008
- 25 Iulie 2008
- 30 Aprilie 2008
- 29 Februarie 2008
Google PageRank (PR) Update in 2007
- 12 decembrie 2007
- 28 Octombrie 2007
- 30 Aprilie 2007
- 25 Ianuarie 2007
- 10 Ianuarie 2007
Google PageRank (PR) Update in 2006
- 28 Septembrie 2006
- 30 Iulie 2006
- 4 Aprilie 2006
- 7 Aprilie 2006
- February 18th 2006
- May 27th 2006
- January 30th 2006
- January 4th 2006
Ce este PageRankul?
PageRank (expresie engleza cu traducerea exacta Rangul Page) este un algoritm de analiza a hiperlegaturilor din Internet, folosit de motorul de cautare Google pentru a acorda o pondere fiecarui element dintr-o multime de documente interconectate prin hiperlegaturi, cu scopul masurarii importantei relative in cadrul multimii. Daca pagina A contine un link (o legatura) catre pagina B, se presupune implicit ca A afirma despre B ca acesta este important, deci B trebuie sa fie mai bine cotat in clasamente. Cu cat exista mai multe legaturi calitative catre un sit, cu atat PageRank-ul acestuia va fi mai mare si locul in clasament mai inalt. Coeficientul PageRank este un numar intreg care poate lua valori intre 0 si 10.
Numele de PageRank provine de la informaticianul american Larry Page, care a dezvoltat algoritmul la Universitatea Stanford. Numele este o marca inregistrata a companiei Google; totusi patentul (U.S. Patent 6285999) apartine Universitatii Stanford, iar Google detine o licenta exclusiva de utilizare a patentului. in schimbul acestei licente Universitatea a primit 1,8 milioane de actiuni ale lui Google; actiunile au fost vandute in 2005 pentru 336 milioane de dolari.
Cum se calculeaza algoritmul:
Google ia în considerare doar legaturile de la situri ce au un PageRank („PR”) mai mare sau egal cu 4. Google considera un link dinspre un sit drept un vot de incredere. Totusi Google evalueaza valoarea acelui link la o valoare procentuala mai mica decat valoarea PR a sitului de unde provine acel link. PageRankul dat paginii A de catre pagina B scade direct proportional cu numarul de linkuri aflate pe pagina B. Intre o pagina care are un PR de 4 cu numai 2 linkuri, si alta ce are un PR 6 dar are 5 linkuri, este indicat un link de la pagina cu PR 4. Conform lui Sergey Brin si Larry Page, cofondatori ai Google, PageRank-ul unei pagini se calculeaza conform formulei:
PR(A) = (1 – d) + d * SUM ((PR(I->A)/C(I)), unde:
- PR(A) este PageRank-ul paginii A.
- d este in general 0,85.
- PR(I->A) este PageRank-ul paginilor I care conțin un link catre A.
- C(I) este numărul de linkuri ale paginii I.
- PR(I->A)/C(I) este valoarea PR pe care A o primește de la I.
- SUM (PR(I->A)/C(I)) este suma tuturor valorilor PR pe care A le primește de la paginile care conțin linkuri către ea.
Previziuni despre un nou update, putem totusi face pe baza ultimelor actualizari, insa peviziunile sunt doar previziuni nu si certitudini.
Cu toate acestea consideram ca urmatorul Update Pagerank va fi in luna Mai 2014,
Iti poti calcula PageRankul si alte caracteristici: AICI
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi pe email ultimele noutati si actualizari ale Google PageRank updates in 2014
- Machu Picchu – Leaganul civilizatiei incase - 15 aprilie 2018
- Inventii care ne-au marcat: Roata. Cine, cand si cum a inventat-o - 2 aprilie 2018
- Samsung Galaxy S7: Cum va arata el, VIDEO si specificatii tehnice - 26 februarie 2016
parca prea multa bataie de cap cu page rankul
Stie cineva cand o sa fie in 2014 update-ul?
deocamdata sunt previziuni, insa asa cum spuneam eu ma astept undeva in luna Mai sa fie urmatorul update
unde o fi google de nu mai actualizeaza sa pus la somn?